​​“Fazer Group” rezultāti 2021. gadā: uzņēmums turpina stabilu izaugsmi

2021.gadā, atzīmējot 130. gadadienu, uzņēmums “Fazer Group” turpinājis stabilu izaugsmi, par spīti pandēmijas un ekonomiskās situācijas radītajiem izaicinājumiem.  “Fazer Group” aizvadītajā gadā darbojies ar stabilu neto apgrozījumu, sasniedzot 1,1 miljardu eiro. Uzņēmums aizvadītajā gadā darbojies ar peļņu (EBITDA), kas sasniegusi 127.8  miljonus eiro, 11,2% no neto apgrozījuma.

“Fazer Group” ir uzņēmuma “Fazer Latvija” īpašnieks, kas ir viens no Latvijas maizes tirgus līderiem un ir pazīstams Latvijas tirgū arī ar tādiem saldumu zīmoliem kā “Karl Fazer” un “Geisha”.

“Aizvadītā gada pozitīvie finanšu rādītāji ir saistīti ar “Fazer Group” spēju pārvarēt sarežģītos apstākļus, ar ko nācās saskarties 2021. gadā. Mēs saskarāmies ne vien ar  Covid-19 radītajām sekām, bet arī ar pieaugošajām izejvielu, iepakošanas materiālu un loģistikas izmaksām. Lai arī 2022.gads ir sācies izaicinoši un “Fazer Group” pieņēma lēmumu pamest Krievijas tirgu un savu darbību šajā tirgū neturpināt, mēs turpināsim pilnveidot savu izaugsmi pārējos tirgos, fokusējoties uz produktu ražošanu ar pievienoto vērtību, piedāvājot pircējiem labāko no tā, ko maize mums var sniegt,” stāsta “Fazer Group” prezidents un izpilddirektors Kristofs Fitztums (Christoph Vitzthum).

“Fazer Latvija” rezultāti 2021. gadā: izaugsme un produktu portfeļa attīstība

Uzņēmums “Fazer Latvija”, kas ir daļa no “Fazer Group” un  ir viens no Latvijas maizes tirgus līderiem, strādā ar diviem zīmoliem – “Fazer” un “Druva”. Maize tiek cepta mūsdienīgā ražotnē Ogrē, kas ir viena no tradīcijām bagātākajām maizes ceptuvēm Latvijā. Aizvadītajā gadā uzņēmums turpinājis izaugsmi, par spīti izaicinošajai ekonomiskajai situācijai, ko radīja pandēmijas sekas, un ir sasniedzis apgrozījumu 27 miljonu eiro apmērā, kas pieauga par 1,7%, salīdzinājumā ar 2020. gadu.

 

“Maizes ražotāji ir spiesti darboties izaicinošos apstākļos, kad maizes tirgus kopumā piedzīvo lejupslīdi. Ēšanas un iepirkšanās ieradumu, kā arī paaudžu maiņas ietekmē, aizvadītajā gadā maizes patēriņš Latvijā saruka par 7% un pakotās maizes kategorija vērtība saruka par 4%, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn. Taču, neskatoties uz to, “Fazer Latvija”, izaicinošajos biznesa apstākļos, ir izdevies palielināt savu daļu svaigi iepakotas maizes tirgū Latvijā pārsniedzot 21%, tādējādi nodrošinot uzņēmumam stabilu pozīciju maizes tirgū,”  stāsta Anne Mere “Fazer Bakery Baltic” vadītāja.

Taču, lai arī “Fazer Latvija” ir izdevies nostiprināt savas pozīcijas tirgū, nenoliedzams ir izaicinājums, ko veicina izteikta cenu kāpuma tendence gan izejvielu, gan iepakojuma segmentā, kas tiešā veidā ietekmē produktu pašizmaksu. Taču neskatoties uz to, “Fazer Latvija” kā viens no vadošajiem Latvijas maizes tirgus dalībniekiem, aktīvi seko līdzi patērētāju tendencēm, pilnveido produktus un ražošanas procesus, lai pircējiem varētu piedāvāt augstas kvalitātes, inovatīvus produktus ar pievienoto vērtību.

“Arvien populārāki kļūst mūsdienīgi kviešu maizes formāti –  flatbread formāta maize, kā piemēram tortilja un polārmaize, kā arī kāpumu piedzīvo burgermaize un tostermaizes formāta maize, kur porcijmaižu un īpašo maižu patēriņš kopš 2020.gada ir pieaudzis par 30%. Tāpat turpinās stabila izaugsme arī tostermaižu segmentā, kur kopš aizvadītā gada tostermaižu patēriņš audzis par 12%.  “Fazer Latvija” ceptuvē Ogrē ik dienas tiek cepti 21 dažādi tostermaizes veidi un uzņēmums piedāvā plašāko tostermaižu klāstu pircējiem un rūpējas par to, lai mūsu piedāvātie produkti ir ar papildus pievienoto vērtību. Pircēji ir iecienījuši tādas “Fazer” zīmola tostermaižu veidus kā “Gardā” Mini tostermaizi, Sēklu tostermaizi un Kefīra tostermaizi,” stāsta Anne Mere “Fazer Bakery Baltic” vadītāja.

Tādēļ, sekojot līdzi pircēju vēlmēm,  “Fazer Latvija” pilnveido produktus un ražošanas procesus, lai pircējiem varētu piedāvāt augstas kvalitātes, inovatīvus produktus ar pievienoto vērtību. “Fazer Bakery Baltic” šogad ir veicis investīcijas uzņēmuma ražošanas jaudas, procesu efektivitātes un biznesa attīstības palielināšanā. Vislielākās investīcijas ir saistītas ar jauno tostermaižu ražošanas līnijas uzstādīšanu  “Fazer Latvija” ceptuvē Ogrē, kas palīdzēs optimizēt jaudu un piedāvāt arvien jaunus tostermaižu veidus pircējiem.

Par “Fazer Latvija”

“Fazer Latvija” ir viens no maizes tirgus līderiem, kas strādā ar zīmoliem  “Fazer” un “Druva”. Maize tiek cepta mūsdienīgā ražotnē Ogrē, kas ir viena no tradīcijām bagātākajām maizes ceptuvēm Latvijā. “Fazer Latvija” turpinās fokusēties uz esošo maizes produktu līniju –  Fazer “Dzīvā”, Fazer “Gardā”, Fazer ”Svaigi cepta Tev!”, Fazer “Street Food”, “Druva” un “Mākoņmaize” attīstību, gan piedāvājot pircējiem pavisam jaunus, kā arī jau iemīļotus un zināmus produktus, kas atbilst mūsdienu dzīves ritmam un patērētāju vajadzībām.

Par “Fazer Group”:

“Fazer” rada īpašu pieredzi attiecībā uz ēdienu un ļauj izbaudīt labākos garšas mirkļus katru dienu. Uzņēmuma vēsture sākās 1891.gadā, kad  Karls Fazers atvēra savu pirmo kafejnīcu ar misiju radīt ēdienu ar pievienoto vērtību un radīt priekpilnus mirkļus visapkārt. Radot jaunas garšas, tradīcijas un pieredzi attiecībā uz pārtiku, “Fazer” vīzija ir “Ceļā uz lielisku nākotni”. “Fazer” vēlas, lai patērētāji izjūt Ziemeļvalstu maģiju, kuras pamatā ir spēcīga korporatīvā vēsture, uz klientu orientēta pieeja un inovācijas, lai radītu ilgtspējīgus pārtikas ražošanas risinājumus nākotnei.

“Fazer” grupa ir vērsta uz patēriņa preču (FMCG) tirgu, tā darbojas septiņās valstīs un eksportē savu produkciju uz vairāk nekā 40 valstīm. 2021.gadā “Fazer” grupas neto apgrozījums bija 1,1 miljards eiro un uzņēmuma darbinieku skaits sasniedza aptuveni 8000 darbinieku. “Fazer Group” Latvijā pārstāv uzņēmums “Fazer Latvija”. “Fazer” darbība atbilst ētikas principiem, kuru pamatā ir “Fazer” grupas vērtības un ANO Globālais līgums.