Kā liecina Fazer Latvija un SKDS veiktais pētījums par maizes lietošanas paradumiem Latvijā, 81% Latvijas iedzīvotāju ēd maizi katru dienu vismaz reizi dienā – no tiem vairāk nekā puse ēd maizi vairākas reizes dienā. Savukārt 4% Latvijas iedzīvotāju maizi ēd reizi nedēļā, bet maizi neēd vispār tikai 2% Latvijas iedzīvotāju.

Pētījuma rezultāti rāda, ka pieaugot vecumam, pieaug to iedzīvotāju īpatsvars, kuri maizi ēd vienu reizi dienā un biežāk. Katru dienu maizi ēd 91% iedzīvotāju vecumā 55-74 gadiem, bet salīdzinoši mazāk – 60% jauniešu vecumā no 18-24 gadiem.

“Pētījuma rezultāti rāda, ka lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju maize joprojām ir ikdienas ēdienkartē. Vienlaikus, redzam, ka maizi, tai skaitā arī rudzu maizi vairāk ēd vecāka gada gājuma cilvēki, bet salīdzinošāk mazāk jauni cilvēki. Mūsuprāt, šo atšķirīgo izvēli nosaka mūsdienu dzīves ritms, kas kļūst arvien dinamiskāks – ēdienreizēm vairs nav laika, apēdam kaut ko pa ceļam, kā arī globalizācija, kā rezultātā tirgū arvien vairāk parādās jaunas garšas un formas. Tas vairāk skar jaunus cilvēkus, kuru ikdiena ir straujāka un laika tradicionālām ēdienreizēm ir mazāk,” komentē Baiba Gulbe, Fazer Bakery Baltic komunikāciju direktore.

“Latvijas iedzīvotāji ir salīdzinoši atvērti pret maizes ražotāju piedāvātajiem jaunajiem produktiem, tā vedina domāt pētījums. Gandrīz katrs trešais apgalvo, ka mēdz nogaršot kādu jaunu maizes veidu, šķirni vai zīmolu vismaz reizi mēnesī. Tas nozīmē, ka maizniekiem ir jābūt ļoti aktīviem dažādu jauninājumu piedāvāšanā patērētājiem, jo patērētāji var viegli pāriet uz jauniem maizes veidiem situācijā, ja tie pēkšņi atklās sev kaut ko jaunu un garšīgu,” pauž SKDS direktors, sociologs Arnis Kaktiņš.

Interesanti, ka maizes ēšanas paradumu pētījums parāda atšķirības arī ģeogrāfiskajā griezumā. Zemgalē maizi ikdienā ēd visvairāk – 89%, pēc tam seko Latgale, kur maizi ikdienā ēd 80% un Vidzeme, kur mazi katru dienu ēd 79% aptaujāto vidzemnieku. Savukārt, Kurzemē maizi ikdienā vismaz reizi dienā ēd vismazāk – 77% aptaujāto. Pētījumā redzams, ka lauku reģionu iedzīvotāji maizi katru dienu ēd vairāk nekā Rīgā vai citās pilsētās.

Pētījums rāda, ka Latvijā vīrieši ēd maizi biežāk nekā sievietes. Maizi vairākas reizes dienā ēd 56% vīriešu un tikai 38% sieviešu. Vēl pētījuma rezultāti liecina, ka maizes ēšanas biežums ģimenēs ar latviešu un krievu sarunvalodu praktiski neatšķiras.

Rudzu maize vai rupjmaize joprojām ir populārākā maize, un pētījums rāda, ka to izvēlas vairāk nekā puse iedzīvotāju jeb 56% aptaujāto. Rupjmaizi vairāk izvēlas iedzīvotāji vecumā no 55 -74 gadiem, savukārt vismazāk to izvēlas jaunieši vecumā no 18-24 gadiem, attiecīgi 67% un 44% no aptaujātajiem konkrētajās vecuma grupās. Rudzu maizi un rudzu maizi ar piedevām visvairāk iecienījuši un izvēlas iedzīvotāji Zemgalē, vismazāk – Kurzemē.

Fazer Latvija un SKDS pētījums “Maizes ēšanas paradumi” norisinājās no 2016. gada 3. līdz 6. augustam un tajā aptaujāti 1005 respondenti visā Latvijā.


Par Fazer
Fazer ir starptautisks ģimenes uzņēmums, kurš specializējas maizes, saldumu un cepumu ražošanā, kā arī ēdināšanas pakalpojumu sniegšanā. Uzņēmums strādā astoņās valstīs, un tā produkcija tiek eksportēta uz vairāk nekā 40 valstīm. Fazer misija ir radīt garšas baudījumu. Jau kopš uzņēmuma dibināšanas 1891. gadā tā panākumu pamatā ir izcila produktu un pakalpojumu kvalitāte, spēcīgi zīmoli, kompetenti darbinieki, kā arī atbildīga pieeja it visā, kas tie darīts.

Fazer Grupas neto apgrozījums 2015. gadā sasniedza gandrīz 1,5 miljardus eiro, uzņēmumā strādā vairāk nekā 15 tūkstoši darbinieku. Fazer savā darbībā ievēro stingrus ētikas principus, kas ir balstās uz uzņēmuma vērtībām un ANO ilgtspējīgas uzņēmējdarbības nosacījumiem. Šogad Fazer svin 125. veiksmīgas darbības gadu, kā arī uzņēmuma dibinātāja Karla Fazera 150. dzimšanas dienas jubileju!

Fazer Latvija ir viens no maizes tirgus līderiem, kas strādā ar diviem zīmoliem – Fazer un Druva. Maize tiek cepta mūsdienīgā ražotnē Ogrē, kas ir viena no tradīcijām bagātākajām maizes ceptuvēm Latvijā. 2015. gadā Ogrē darbu ir sākusi jauna mūsdienīga kūku un konditorejas izstrādājumu ražotne. Fazer saldumi, no kuriem Latvijā populārākie ir šokolādes Karl Fazer un Geisha, tiek ražoti Somijā. 2015. gadā Fazer Latvija apgrozījums bija 21,59 milj. eiro. Uzņēmumā strādā vairāk nekā 300 darbinieku, un tas ir lielākais darba devējs Ogrē.

Papildu informācija: Baiba Gulbe, Fazer Bakery Baltic komunikācijas direktore, 29278780, baiba.gulbe@fazer.com